Auteurs

Diagnostiek

5 producten gevonden.
Verkenning van repetitief gedrag: wie past waar in de DSM-5?

Verkenning van repetitief gedrag: wie past waar in de DSM-5?

Geerte Slappendel Kirstin Greaves-Lord Jorieke Duvekot Ad van der Sijde

Met de komst van de DSM-5, is de aanwezigheid van repetitief gedrag volgens minimaal twee criteria voorwaarde voor de diagnose autismespectrumstoornis (ASS). Onder clinici en ouders leven daarom zorgen dat door...
Meer info
3,90
Onderdeel van WTA 2013-2
Symptoomprofielen van kinderen met een pervasieve ontwikkelingsstoornis

Symptoomprofielen van kinderen met een pervasieve ontwikkelingsstoornis

Kirstin Greaves-Lord Mart Eussen Catharina Hartman

Met de komst van de DSM-5 is de lang bestaande discussie over hoe we autisme vaststellen opnieuw aangewakkerd: Op basis van welke en hoeveel domeinen van symptomen wordt de diagnose gesteld? kunnen er valide...
Meer info
3,90
Onderdeel van WTA 2013-2
Het beloop van autismespectrumstoornissen

Het beloop van autismespectrumstoornissen

Anneke Louwerse Mart Eussen Kirstin Greaves-Lord

In de huidige bijdrage worden vier casussen beschreven die inzicht geven in hoe kinderen, die op de basisschoolleeftijd gediagnosticeerd zijn met een Pervasieve Ontwikkelingsstoornis - Niet Anderszins...
Meer info
3,90
Onderdeel van WTA 2012-4
Nationaal Autisme Congres 2012

Nationaal Autisme Congres 2012

Anneke Louwerse Kirstin Greaves-Lord

Het 12e Nationaal Autisme Congres, 16 maart 2012, werd gedomineerd door een tweetal rode draden. De eerste: empathie. In het voorliggende overzichtsartikel van Louwerse en Greaves-Lord, wordt met name aan dit...
Meer info
3,90
Onderdeel van WTA 2012-3
Verwerking van ambigue zinnen bij kinderen met autismespectrum-stoornissen - Een verkennend onderzoek

Verwerking van ambigue zinnen bij kinderen met autismespectrum-stoornissen - Een verkennend onderzoek

Kirstin Greaves-Lord Natasja D. J. van Lang Gerard W. Bol Laurie A. Stowe John C.J. Hoeks

In dit artikel bespreken wij de ontwikkeling en eerste resultaten van de Ambigue Zinnen Taak (AZT). Deze taak is ontwikkeld om de interpretatie van ambigue zinnen bij kinderen te onderzoeken en om na te gaan of...
Meer info
3,90
Onderdeel van WTA 2011-3